Recenzia iTunes 4.9

Pros

• Nové funkcie podcastov
  • je to zadarmo.

Zápory

• Nie je vhodné pre telefonické pripojenie.

Náš verdikt

Našťastie je iTunes stále zadarmo, takže aktualizácia je jednoduchá. Ide však o 9,9 MB prevzatie, takže tí, ktorí sú stále pripojení, možno budú chcieť počkať, hoci podcasting nie je v skutočnosti vhodný pre pomalé pripojenia, pretože súbory sú zvyčajne dosť veľké.

Najnovšia verzia hudobného jukeboxu a aplikácie na sťahovanie od Apple pridáva podporu pre podcasting, nový typ amatérskeho rádia s časovým posunom. Do vydania iTunes 4.9 sa podcasty zvyčajne sťahujú prostredníctvom klienta podcastingu, ako je iPodder alebo iPodderX. Teraz sú iTunes a podcasting jedno. Tu je to, čo môžete očakávať pri vyhľadávaní podcastov v iTunes.

iTunes sa menia Aplikácia teraz obsahuje ikonu Podcasty vklinenú medzi ikony Knižnica a Rádio na ľavej strane panela Zdroj. Podobne ako v sekcii Zakúpená hudba, ktorá obsahuje súbory na stiahnutie z iTunes Music Store, podcasty oblasť obsahuje zoznam všetkých podcastov, ktoré ste si predplatili, spolu s ich časom, dátumom vydania a popis.

Práve v tejto oblasti je možné upraviť preferencie podcastov – ako často kontrolovať nové epizódy, ktoré z nich stiahnuť a koľko epizód si ponechať. Môžete napríklad kontrolovať nové podcasty každú hodinu, každý deň, každý týždeň alebo manuálne. Môžete tiež nastaviť iTunes tak, aby stiahli všetky epizódy alebo len najnovšiu (alebo nerobte nič, keď sú k dispozícii nové epizódy). Môžete si vybrať, či chcete ponechať všetky neprehraté epizódy, najnovšie epizódy, stanovený počet epizód alebo všetky svoje podcasty. K dispozícii je tiež tlačidlo na nastavenie, ktoré podcasty sa skopírujú do vášho iPodu.

Hlavný rozdiel oproti stránke Podcasty oproti zvyšku iTunes Music Store je v tom, že tlačidlo Kúpiť bolo nahradené tlačidlom Prihlásiť sa na odber. Aj keď podcasty teraz žijú v krajine plateného sťahovania hudby, stále sa dajú stiahnuť zadarmo.

Ak si chcete podcasty pred prihlásením na odber ochutnať, stačí kliknúť na názov podcastu, podobne ako by ste klikli na názov skladby v iTunes Music Store, aby ste si vypočuli 30-sekundový úryvok. Rozdiel je tu: budete počuť stream celej epizódy podcastu.

Apple rozdelil svoje ponuky podcastov do kategórií – všetko od umenia a zábavy až po cestovanie. Existujú aj kategórie špecifické pre podcasty, ako sú zvukové blogy, verejné rádio a Talk Radio. Kliknutím na jednu z týchto kategórií sa vytvorí trojpanelový pohľad na žáner/kategóriu/podkategórie, ktoré budú známe každému, kto strávil akékoľvek množstvo času prehliadaním iných sekcií iTunes Music Obchod.

Rovnako ako v iných ponukách iTunes Music Store, podcasty je možné vyhľadávať podľa podcastera alebo podľa názvu podcastu; na ľavej strane stránky podcastu je vyhľadávacie pole. Vyhľadávacie pole v pravom hornom rohu okna iTunes Music Store (na obrázku vpravo) vyhľadá podcast iba vtedy, keď ste na stránke Podcasty; pod poľom sa nachádza popis „Hľadať podcasty“ namiesto obvyklého „Hľadať v obchode s hudbou“.

iTunes 4.9 vs. iPodderX Ako teda obstojí iTunes 4.9 v porovnaní s niektorými inými klientmi podcastingu? Po použití prehrávača iPodderX by som povedal, že ide o zlepšenie, ak pre nič iné, len preto, že eliminuje potrebu ďalšej aplikácie. V iPodderX ste si museli vybrať, ktoré podcasty si chcete predplatiť; keď klient aktualizoval nové podcasty, otvoril by iTunes na ich prenos z Macu do iPodu.

iPodderX funguje dobre, ale má veľmi neprehľadné rozhranie so štyrmi oknami v jednej aplikácii, zobrazenie zoznamov podcastov, zoznam súborov na stiahnutie, názov zvoleného súboru a veľké okno na zobrazenie poznámky. Snaha spoločnosti Apple má jednoduchšie rozhranie, hoci by mohla vziať stránku z knihy iPodderX a začleniť poznámky k show priamo do iTunes. V súčasnosti musíte prejsť na webovú stránku podcastu, aby ste našli poznámky k relácii. Jediné informácie o konkrétnom podcaste, ktoré získate, je názov, dátum a možno aj náznak v poli popisu. iTunes vám však umožňuje zobraziť ukážku (alebo dokonca vypočuť celú reláciu) predtým, ako sa rozhodnete odoberať konkrétny podcast – funkciu, ktorú iPodderX neponúka.

Odoslanie podcastu Pridanie podcastu do mixu je tiež jednoduché. Stačí kliknúť na tlačidlo Publikovať podcast na stránke Podcast. Potom sa dostanete na stránku, kde môžete zadať informačný kanál RSS do svojho podcastu alebo nového podcastu, ktorý odosielate.

Kliknite na pokračovať a zobrazí sa výzva na zadanie vášho Apple ID. Potom iTunes vyberie váš RSS kanál, aby zistil informácie o autorovi a popis podcastu, ktorý automaticky zadá. Môžete tiež vybrať kategóriu podcastu, do ktorej sa má zaradiť. Potom kliknite na Publikovať.

Získanie podcastu v iTunes Music Store je pre podaktorov veľký problém. Pretože na rozdiel od iPodderX sa nezdá, že by poslucháči mohli manuálne pridávať kanály do iTunes Music Store. Môžu sa prihlásiť iba na odber kanálov, o ktorých iTunes už vedia. Jedným z najväčších adresárov podcastov je v súčasnosti Podcast Alley. Mohlo by byť pekné vidieť odkaz na túto stránku, ak Apple zaostáva v aktualizáciách nových podcastov.

• Apr 19, 2023
  • 62
  • 0